TED Üsküdar Koleji öğrencilerin akademik gelişimlerini izlemek ve öğrenme süreçlerini desteklemek amacıyla kapsamlı ölçme ve değerlendirme politikaları uygular. Bu çerçevede, öğretim sürecinin çeşitli aşamalarında hazırbulunuşluk, izleme ve düzey belirleme sınavları düzenlenir. Örneğin, öğretim yılı başında uygulanan hazırbulunuşluk sınavlarıyla öğrencilerin önceki sınıflardan getirdikleri bilgi ve beceri düzeyleri tespit edilir, eksiklikler belirlenir ve gerekli telafi çalışmaları planlanır.
Ayrıca, öğretmenlere alternatif ölçme ve değerlendirme araçları konusunda rehberlik ederek, öğrencilerin bilgi, beceri ve davranışlarını daha kapsamlı bir şekilde değerlendirmelerine yardımcı olur. Bu süreçte, proje, performans görevleri ve portfolyo gibi yöntemler kullanılarak öğrencilerin eleştirel düşünme, problem çözme ve yaratıcılık gibi üst düzey becerilerinin gelişimi desteklenir.
TED Genel Merkez Ölçme ve Değerlendirme Müdürlüğünce hazırlanan ve uygulanan İzleme sınavlarının yanı sıra, ek yayınların da kullanıldığı Ölçme ve Değerlendirme çalışmaları planlanır.
8. Sınıflar özelinde yürütülen ODEP (Ortaokul Destek Eğitim Programı) çalışmaları, kurum genelinde akademik standartların birliğini sağlamak ve eğitim kalitesini ölçülebilir verilere dayandırmak amacıyla geliştirilmiştir. ODEP kapsamında, öğrencilere uygulanan sınav ve ek çalışmalar yalnızca bilgi düzeyini değil, aynı zamanda analitik düşünme, problem çözme ve yorumlama becerilerini de ölçer. LGS hazırlık sürecinde katkı sağlayan ODEP çalışmaları kapsamında 8.sınıf öğrencilerimize cumartesi günleri hazırlık ve destek çalışmaları uygulanır.
© Copyright 2025 | TED Üsküdar Koleji - Program and Design by CETEKNO