Çengelköy Mah. Engin Cd. No:29, 34680 Üsküdar/İSTANBUL

TED Üsküdar Koleji Anadolu Lisesi, bilimsel düşünen, öz güven ve öz saygısı yüksek, insan haklarına saygılı, toplumsal ve evrensel sorunların farkında olan, bu sorunlara çözüm üreten, barışçıl, aydın ve ileri görüşlü, yabancı dil bilen, spor, sanat, sosyal sorumluluk, gönüllülük ve benzeri alanlarda farkındalığı oluşmuş, sorumluluk alabilen, sorgulayan, iletişimi güçlü, geleceğe emin adımlarla ilerleyen bireyler yetiştirmeyi amaçlar. Sadece sınav odaklı olmayan ancak ülkemizdeki sınav sistemini de dikkate alan bir yaklaşımla öğrencilerimizi topluma kazandırmak önceliklerimiz arasındadır.

Yabancı Diller

Hazırlık Sınıfı İngilizce Programı

Liseye kayıt hakkı kazanan öğrencilerimiz İngilizce Yeterlilik Sınavı’na girmektedirler. Bu sınavda belirlenen kriterlerin üstünde performans gösteren öğrenciler 9. sınıfta eğitim ve öğretime devam etmektedirler. Okulumuzda tüm seviyelerde sayısal derslerde İngilizce eğitim verilmektedir. Hazırlık sınıfında 21 saat İngilizce ders programıyla amacımız öğrencilerimizi lisede uygulanan yabancı dil ağırlıklı akademik programa ve uygulanması planlanan uluslararası programlara hazırlamaktır.

Lise Hazırlık sınıfı İngilizceyi öğrenmeye yeni başlayan ya da dil eğitimine iyi bir başlangıç yapması planlanan öğrencilerimiz için tasarlanmış bir programdır. Tematik olarak hazırlanmış dil programımız, öğrencilerin dört dil becerisini (dinleme-anlama, konuşma, okuma ve yazma) eş zamanlı olarak geliştirirken kelime ve yapı bilgilerini de akademik İngilizce çalışmalarını yürütecek düzeye çıkarmayı hedefler. Ayrıca lise İngilizce edebiyat derslerinin temelini oluşturan bilgi ve beceriler de Hazırlık İngilizce Programı’nın önemli bir parçasını oluşturur.

Lise Hazırlık İngilizce dersleri, alanında uzman Türk ve yabancı öğretmenler eşliğinde yürütülür. Öğrencilerimizin derslerimizde kullanılan yabancı yayınların yanı sıra modern çağın gereklerine uygun dijital içerikler aracılığı ile de öğrendikleri dili yaşamlarının bir parçası haline getirmeleri hedeflenir.

İngilizce Programı

Lise İngilizce Programı ile öğrencilerimizin 12. sınıfın sonunda Avrupa Dilleri Çerçeve Programı’na göre (The Common European Framework of Reference for Languages -CEFR) C1-C2 düzeylerine ulaşmaları hedeflenmektedir.

Hazırlık Yeterlik Sınavı’nda başarılı olan ya da Hazırlık İngilizce Programı’nı başarıyla tamamlayan öğrencilerimiz için 9. sınıftan itibaren uygulanan yabancı dil dersleri akademik okuma-yazma ve İngilizce edebiyat olarak iki farklı program eşliğinde Türk ve yabancı öğretmenler tarafından yürütülmektedir. Derslerimizde öğrencilerimizin akademik yazma ve okuma becerilerini geliştirmeye yönelik basılı ve dijital materyaller kullanılır. Edebiyat derslerinde ise dünya edebiyatının önemli yazarlarına ait eserlerden oluşan bir seçki ile öğrencilerimizin entelektüel bireyler olması hedeflenirken uluslararası bilinç kazanmalarına ve eleştirel okuma, analiz ve sentez becerilerini geliştirmelerine de katkı sağlanır.

Lise İngilizce Programı ile öğrencilerimiz uluslararası kabul gören Cambridge English Qualifications sınavları PET, FCE ve IELTS ile TOEFL sınavlarına hazırlık  yapma fırsatını da bulurlar.

Model Birleşmiş Milletler (MUN), Avrupa Gençlik Parlamentosu (EYP), Yaratıcı Yazma, Dublaj, Kitap Okuma, Drama ve Film Kulübü gibi geniş bir yelpazede sunulan kulüplerimizde öğrencilerimiz, İngilizceyi farklı ortam ve platformlarda da kullanma ve geliştirme fırsatına sahip olurlar.

Ayrıca her yaz öğrencilerimize İngiltere’de iki haftalık yaz okulu programı düzenlenir. İngiltere Yaz Okulu Programı akademik içeriğinin yanı sıra öğrencilerimize bu dilin kültürünü de ilk elden deneyimleme fırsatı yaratır.

Modern Diller Programı

21. yüzyılın en önemli becerilerinden olan iletişim becerisi birden fazla yabancı dilin etkin olarak kullanılmasını gerekli kılmaktadır. TED Üsküdar Koleji Anadolu Lisesinde öğrencilerimize hazırlık sınıfından itibaren uygulanan Modern Diller Programı’nda iki dil seçeneği sunulmaktadır.  Öğrencilerimiz, lise hayatları boyunca seçecekleri Almanca ya da Fransızca ile iletişim temelli bir program eşliğinde eğitim görürler. Programın sonunda öğrencilerin Avrupa Dilleri Çerçeve Programı’na göre (The Common European Framework of Reference for Languages -CEFR) B1-B2 düzeyine ulaşmaları hedeflenmektedir.  Modern Diller Programı’nın bir diğer amacı da öğrencilerimize farklı bir dil ile bu dilin kültürünü tanıtmak ve uluslararası bilinçlerine katkı sunmaktır.

Sözel Dersler

Türk Dili ve Edebiyatı: Türk dili ve edebiyatı dersinde amacımız, öğrencilerin dinleme, okuma, yazma ve konuşma alan becerilerini geliştirmelerini, sunum yapma becerilerini ve yaratıcılıklarını yansıtmalarını, farklı dönemlere, kültürlere ve türlere ait metinleri çözümleyerek farklı yollarla dili ve etkilerini keşfetmelerini, ulusal ve uluslararası bilinci metinler üzerinden pekiştirmelerini, okumayı yaşam boyu süren bir alışkanlık haline getirmelerini sağlamaktır. Bu amaçlar doğrultusunda hazırlanan planlarda ve ders içeriklerinde Millî Eğitim Bakanlığının yayınladığı eğitim programları temel alınmaktadır. Öğrencilerin Türk ve dünya klasiklerinden ve çağdaş metinlerden oluşan okuma listelerinde bulunan farklı türde kitapları yazınsal inceleme yapabilecekleri şekilde okuyup incelemeleri, kitaplar ile ilgili dört beceri alanına yönelik farklılaştırılmış ve zenginleştirilmiş çalışmaları tamamlamaları beklenmektedir. Öğrencilerin okumaları istenen kitapların belirlenmesinde okulumuzun “iyi insan yetiştirme” misyonu göz önüne alınmakta, metinler aracılığıyla değerler eğitimi verilmektedir. Ayrıca, öğrencilerimizin yıl içinde yapılan törenlerde görev alarak, yarışma ve etkinliklere katılarak öz güvenlerini, yaratıcılıklarını, topluluk önünde konuşma becerilerini geliştirmelerini destekleyen çalışmalar yapılmaktadır. Yatay planlamalar ile farklı disiplinlerle bağ kurularak bilgiye bütüncül bakış geliştirmeleri, dikey planlamalar ile ön öğrenmelerini ve sonraki bilgilerini birleştirebilmeleri amaçlanmaktadır.

Tarih: Özel Üsküdar Türk Eğitim Derneği Anadolu Lisesi olarak tarih dersleri Atatürk ilke ve inkılaplarını merkeze alarak bilimsel ve eleştirel düşünme becerilerini ön planda tutan bir yaklaşımla sunulmaktadır. Derslerde öğrencilerimizin tarihsel olayları yalnızca ezberlemesi değil neden-sonuç ilişkileri çerçevesinde değerlendirmesi, analiz etmesi ve farklı bakış açıları geliştirmesi hedeflenmektedir. Tarih eğitimi, Türk gençlerine millî kimlik bilinci kazandırmanın yanı sıra onların evrensel değerlerle donanmalarını ve insanlık tarihini geniş bir perspektiften anlamalarını sağlamayı amaçlar. Millî Eğitim Bakanlığı (MEB) müfredatına uygun olarak işlenen derslerimiz, Uluslararası Bakalorya (IB) programının gerekliliklerini de karşılayacak şekilde tasarlanmıştır. Atatürkçü düşünce sistemini esas alarak bilimsel metodoloji ile tarih incelemeleri yaptığımız derslerimiz, Türk Eğitim Derneğinin ve TYMM’nin temel ilkeleri doğrultusunda yapılandırılmaktadır. Bu yaklaşım sayesinde öğrencilerimizin tarihsel olayları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirmeleri, analiz etmeleri ve farklı perspektifler geliştirmeleri teşvik edilmektedir. Böylece öğrencilerimiz, tarih bilinciyle geçmişin bugünü nasıl şekillendirdiğini kavrarken geleceğe dair bilinçli kararlar alabilme yetkinliği kazanmaktadır. Disiplinler arası bağlantılar vurgulanarak yaşantı temelli ve sorgulamaya dayalı öğrenme yöntemleri derslerimize entegre edilmektedir. Öğrencilerimizin akademik ve sosyal gelişimlerini desteklemek amacıyla tarih gezileri, akademik seminerler, proje tabanlı çalışmalar ve dijital kaynaklarla zenginleştirilmiş bir öğretim programı uygulanmaktadır. TED Üsküdar Koleji Tarih Zümresi olarak bireylerin özgün düşünme yeteneklerini geliştirerek tarihsel olaylara bilimsel bir bakış açısıyla yaklaşmalarına rehberlik ediyoruz. Geçmişin ışığında geleceği anlamlandırmak hedefiyle, tarih bilinciyle donanmış, Atatürkçü düşünceye sahip, çağdaş ve aydın bireyler yetiştirme vizyonumuz doğrultusunda öğrencilerimiz geleceğe hazırlanmaktadır.

Coğrafya: Coğrafya dersinde öğrencilerin yaşadıkları alandan başlayarak ülkemiz ve tüm dünya ile ilgili coğrafi bilinç kazanmaları, gelecekteki yaşantılarında etkin bir şekilde kullanabilecekleri coğrafi bir donanıma sahip olmaları amaçlanmaktadır. Doğal sistemlerde meydana gelen olayları, bu olaylarla canlılar arasındaki ilişkileri, güncel olaylar ve yakın çevremizden örneklerle kavratmak amacıyla öncelikle doğal sistemlerin neler olduğunun ve hayatımızı nasıl etkilediğinin, haritalardan nasıl yararlanıldığının, koordinat sistemi ve kullanım alanlarının neler olduğunun, bulunduğumuz coğrafyanın aktif özelliklerinin kavratılarak bir deprem ülkesi olduğumuz gerçeğinin farkında olunması hedeflenmektedir. İlk yerleşmelerden günümüze kadar olan değişimlere değinilirken öğrencilerimizin gelecekte olabilecek yerleşim şekilleri ve insan faaliyetleri üzerinde yorum ve fikirler geliştirebilen, tüm bu konuların ülkemiz için ayrıca ele alınarak yaşadığımız coğrafyayı daha iyi tanıyabilen bireyler olmaları; saygı, duyarlılık, vatanseverlik, barış, estetik ve sorumluluk değerlerini kazanmaları beklenmektedir. Belirtilen amaç ve hedefler doğrultusunda öğrencilerin harita okuma, bilgi aktarımı, kanıt kullanma, gözlem yapma, doğa ile uyumlu bir yaşam sürme becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenlenmektedir.

Felsefe: Felsefe derslerinde insan, bilgi ve yaşanan dünya ile ilgili sorular sormayı, sorulara ilişkin düşünme ve akıl yürütmeye dayalı cevaplar aramayı, tutarlı, temellendirilmiş ve güncel hayatla ilişkilendirilmiş bir şekilde düşünmeyi sağlamak; felsefenin temel alanları ile soruları hakkında edinilecek bilgilerden hareketle, düşünce tarihi örnekleri üzerinden felsefi düşünceye tarihsel ve bütüncül bir bakış açısı geliştirme amaçlanmaktadır. Ayrıca, felsefi düşünce dönemlerinin çağımız koşulları ve güncel içerikleri ile ilişkilendirilerek yorumlanması esas alınmaktadır. Varlık, bilgi ve değere dair temel sorular üzerinden felsefi düşünmeye ve felsefenin diğer bilimlerle ve güncel sorunlarla ilişkilerine değinilmektedir. Öğrencilerin düşünmeye, araştırmaya, tartışmaya ve fikirler oluşturmaya, eylemlerinde insani-toplumsal, etik-ahlaki sorumluluk taşımaya ve siyasi-estetik duyarlılık göstermeye teşvik edilmeleri hedeflenmektedir. Okul içinde felsefe ile bağlantılı günler özel etkinliklerle kutlanmakta, öğrencilerin farklı kurum ve kuruluşların düzenlediği etkinliklere katılması sağlanmaktadır.

Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi: Din kültürü ve ahlak bilgisi dersinin amacı; öğrencilerimizin insanlar, toplumlar ve milletlerarası ilişkilerde önemli bir etken olan dinin hayatı anlamlandırmadaki rolünü fark eden, millî, manevi ve ahlaki değerleri benimseyen ve içselleştiren, dinler ve inançlar hakkında doğru bilgi sahibi, farklılıklarla bir arada yaşama becerisi kazanmış bireyler olarak yetişmelerine rehber olmaktır. İnsanlık tarihi boyunca birey ve toplum üzerinde etkili olan din kavramının doğru anlaşılmasına ve yorumlanmasına katkıda bulunmak, dinin ve ahlakın yaşanan bir gerçeklik olarak öğrenilmesi, anlaşılması ve yorumlanması ile din ve ahlak öğretimini bireyin kişilik gelişimine ve anlam arayışına katkı sunan bir faaliyete dönüştürmek amaçlanmaktadır.

Sayısal Dersler

Matematik: Matematik; analitik düşünme, problem çözme ve mantıksal akıl yürütme becerilerini geliştiren temel bir bilim dalıdır. Dersin genel amacı, öğrencilerin matematiksel kavramları anlamalarını, günlük hayatta kullanmalarını ve ileri seviyede problem çözme yetkinliği kazanmalarını sağlamaktır.

Matematik dersinde süreç odaklı ve sonuç odaklı ölçme yöntemleri kullanılmaktadır. Süreç odaklı ölçme, öğrencilerin düşünme süreçlerini ve problem çözme becerilerini değerlendirirken sonuç odaklı ölçme, öğrencilerin nihai performanslarını belirlemeye yöneliktir. Ayrıca, kriter bazlı değerlendirme sistemimiz ile öğrencilerin belirlenen kazanımlara ulaşma düzeyleri objektif bir şekilde ölçülmektedir.

Derslerimiz, öğrencilerin aktif katılımını teşvik eden soru-cevap etkinlikleri, uygulamalı çalışmalar ve teknolojik araçlar ile desteklenmektedir. Matematiksel düşünmenin gelişimini sağlamak adına öğrencilere bireysel ve grup çalışmaları sunularak disiplinler arası bağlantılar kurulmaktadır.

Fizik: Fizik, evrenin temellerini keşfetmeye, en temel yasalarını anlamamıza ve doğadaki fenomenleri bilimsel bakış açısıyla analiz etmemize olanak tanır. Fizik eğitimi, yalnızca teorik bilgiyi aktarmakla kalmaz, aynı zamanda öğrencilerin analitik düşünme becerilerini geliştirerek bilimsel süreçleri kavramalarını sağlar.

Bu dersin temel amacı, öğrencilere yalnızca akademik başarı değil aynı zamanda bilimsel merak, problem çözme becerileri ve disiplinler arası bağlantılar kurma yeteneği kazandırmaktır. TED Üsküdar Kolejinde eğitimin temel taşları şunlardır:

  • Eleştirel Düşünme ve Problem Çözme: Bilimsel yöntemleri kullanarak olayları analiz etme ve fiziksel sistemleri yorumlama becerisi kazandırmak.
  • Deneysel ve Uygulamalı Öğrenme: Laboratuvar çalışmaları, simülasyonlar ve projelerle öğrencilerin aktif öğrenmesini teşvik etmek.
  • Matematik ve Teknoloji ile Entegrasyon: Fiziksel ilkelerin matematiksel temellerini kavratmak ve teknolojik araçlarla eğitimi desteklemek.
  • Gerçek Hayat Uygulamaları: Günlük yaşamda karşılaşılan fiziksel olayları anlamlandırarak bilimi hayatın bir parçası haline getirmek.

Fizik dersinde başarı, yalnızca sınav sonuçlarıyla değil öğrencinin öğrenme sürecindeki gelişimiyle de ölçülmelidir. Bu nedenle okulumuzda çok boyutlu bir değerlendirme sistemi uygulanmaktadır.

Süreç Odaklı Değerlendirme: Sınıf içi katılım, deney raporları, problem çözme etkinlikleri gibi süreç değerlendirilen çalışmalar ile öğrencilerin gelişimi takip edilir.

Sonuç Odaklı Değerlendirme: Yazılı sınavlar, öğrenci sunumları ile akademik başarı ölçülür.

Kriter Bazlı Değerlendirme: Öğrencinin yetkinliklerini adil ve şeffaf şekilde değerlendirmek için rubrikler, öz değerlendirme ve akran değerlendirmesi yapılır.

Fizik, mühendislikten tıbba, veri biliminden uzay teknolojilerine kadar geniş bir kariyer yelpazesi sunan önemli bir bilim dalıdır. Bu yüzden TED Üsküdar Koleji olarak öğrencilere yalnızca teorik bilgi vermekle kalmıyor, aynı zamanda (bilim, teknoloji, mühendislik ve matematik) disiplinleriyle bağlantılı beceriler kazandırarak onları geleceğin bilim insanları, mühendisleri ve teknoloji liderleri olarak yetiştirmeyi hedefliyoruz.

Kimya: Kimya dersi hem kavramsal anlayışı hem de pratik uygulamayı teşvik edecek şekilde yapılandırılan, genellikle öğrencilerin ilgisini çekecek bir girişle başlanan ve ardından temel kavramların açıklamasıyla devam eden, pozitif bilimin merkezinde olan bir derstir.

Kimya dersinde görsel materyaller, deneyler ve etkileşimli tartışmalar öğrencilerin soyut kavramları anlamasını kolaylaştırırken uygulamalı etkinlikler, laboratuvar deneyleri veya problem çözme alıştırmaları öğrencilerin öğrendiklerini gerçek hayatla ilişkilendirmesini sağlar.

Bu dersle, eleştirel düşünmeye teşvik edilen ve sorgulamaya dayalı bir yaklaşımı benimseyen öğrencinin bilimsel ilkeleri daha iyi kavranması sağlanır.

Kimya dersindeki etkili öğrenme süreci, biçimlendirici ve sonuç değerlendirme yöntemleri bir arada kullanılarak ölçülür. Biçimlendirici değerlendirme kapsamında sınıf içi tartışmalar, kısa sınavlar, grup çalışmaları, akran değerlendirmesi gibi teknikler kullanılır. Sonuç değerlendirme ise yazılı sınavlar, proje tabanlı ödevler veya uygulamalı performans değerlendirmeleri ile yapılır.

Başarılı bir kimya dersi için, teorik bilgi, deneysel uygulamalarla ve analitik becerilerle birleştirilerek dinamik ve etkili bir öğrenme deneyimi sunulmaktadır.

Biyoloji: Biyoloji, canlıların yapısını, işleyişini, gelişimini, etkileşimlerini ve evrimini inceleyen bilim dalıdır. Lise biyoloji dersi, öğrencilerimizin doğaya bilimsel bir bakış açısıyla yaklaşmasını sağlamayı, bilimsel düşünme becerilerini geliştirmeyi ve yaşamın temel prensiplerini anlamalarını hedefler.

Dersin genel amaçları, öğrencilerin biyolojiye olan ilgisini artırarak bilimsel düşünme becerileri kazanmalarını sağlamak, canlıların yapısını ve işleyişini anlamalarına yardımcı olmak, ekolojik farkındalık kazandırarak doğaya ve çevreye karşı daha fazla sorumluluk duyan bireyler yetiştirmek, bilimsel yöntemleri titizlikle kullanarak araştırma ve sorgulama becerilerini geliştirmek, biyolojinin başta fen bilimlerinin diğer dallarıyla olmak üzere birçok bilim dalıyla nasıl alışveriş halinde olduğunu öğrenmek, günlük yaşamda karşılaşılan biyolojik olayları bilimsel temellere dayandırarak yorumlayabilmektir.

Biyolojinin günlük yaşamla ne denli iç içe olduğunu kavratmak, hücresel yapı ve işleyişten başlayarak organizma ve ekosistem düzeyinde biyolojik sistemleri kavratmak, evrim, genetik ve biyoteknoloji konularında temel bilgi kazandırarak bilimsel gelişmelere duyarlılık oluşturmak, laboratuvar çalışmaları ve deneylerle öğrencilerin gözlem ve analiz yapma becerilerini geliştirmek özgün hedeflerimiz arasındadır.

Biyoloji dersinde hem süreç odaklı hem de sonuç odaklı ölçme değerlendirme yöntemleri kullanılmaktadır. Proje çalışmaları, laboratuvar gözlemleri, tartışmalar, grup çalışmaları ve sunumlar, öğrencilerin bilimsel düşünme becerilerini geliştirmelerine katkı sağlayacak araştırma görevleri gibi süreç ölçme araçları kullanılır. Konu tarama testleri, kısa sınavlar, yazılı sınavlar ve performans değerlendirmeleri gibi öğrencilerin bilgi düzeylerinin ölçüldüğü sonuç odaklı ölçme çalışmaları ile öğrenme sürecine katkıda bulunulur. Öğrencilerin yalnızca ezber bilgiye dayalı değil kavramsal anlamda konuları içselleştirmelerini değerlendiren rubrikler ve gözlem formları kullanılarak kriter bazlı ölçmeler yapılır.

Okulumuzda biyoloji dersleri, öğrencilere aktif öğrenme ortamı sunacak şekilde yapılandırılmaktadır. Sunumlar, animasyonlar, simülasyonlar ve videolar gibi görsel ve etkileşimli materyaller kullanılarak öğrenme süreci desteklenir. Öğrenciler deneyler yaparak laboratuvar çalışmaları ile biyolojik kavramları uygulamalı olarak öğrenirler. Mikroskop kullanımının ayrıntılarını öğrenerek uygulamalı eğitim alırlar. Bunlara ek olarak öğrenciler biyolojiyle ilgili konular hakkında grup tartışmaları ve araştırma projeleri hazırlamaktadırlar. Ayrıca biyoteknoloji, çevre sorunları ve sağlık gibi konular üzerinden disiplinler arası bağlantılar kurularak öğrencilerin biyoloji bilgisinin gerçek hayatla ne denli iç içe olduğunu görmesi sağlanır.

Bilişim Teknolojileri ve Yazılım: Bilişim derslerimizde, teknolojinin büyülü dünyası keşfedilmekte, yaratıcılığımız geliştirilmekte ve geleceğin becerileri öğrenilmektedir. Python ile programlamadan yapay zekâya, 3D tasarımlardan dijital vatandaşlığa kadar geniş bir yelpazede çalışmalar yapılmaktadır.

“Python ile Programlama ve Veri Analizi” konularında, döngüler, koşullar ve fonksiyonlarla oyunlar ve projeler geliştirilmekte, bir yandan da veri analizi ile tanışılmaktadır. Sayılarla hikâyeler anlatılması öğrenilmekte; grafikler, tablolar ve istatistiklerle büyük veriler anlamlandırılmaktadır. Python sayesinde hem kodlama yapılmakta hem de dünya analiz edilmektedir.

Android çalışmalarıyla mobil uygulamalar geliştirilmekte, kullanıcı dostu arayüzler tasarlanmakta ve fikirlerle ekranlar renklendirilmekte, teknolojinin günlük hayata nasıl taşınacağı öğrenilmektedir.

Python kullanılarak makinelerin öğrenmesi sağlanmakta, “chatbot”lar ve görüntü tanıma gibi projelerle teknolojinin sınırları zorlanmaktadır. Yapay zekânın nasıl çalıştığı çözülerek geleceğin yeniliklerine hazırlık yapılmaktadır.

Tinkercad ile objeler tasarlanmakta ve 3D yazıcılarla bu fikirler hayata geçirilmektedir. Anahtarlıktan robot parçalarına kadar her şey ellerimizde şekillenmekte, tasarım ve teknoloji birleştirilmektedir.

İnternetin ve teknolojinin gücü kullanılırken sorumluluklarımız da öğrenilmektedir. Dijital vatandaşlık ile çevrimiçi güvenlik, etik davranışlar ve dijital ayak izimizi nasıl yöneteceğimiz keşfedilmektedir. Teknoloji bilinçli ve saygılı bir şekilde kullanılarak dijital dünyanın iyi birer vatandaşı olunması hedeflenmektedir.

Uygulamalı Dersler

Beden Eğitimi ve Spor: Beden eğitimi ve spor dersi çeşitli fiziksel etkinliklere ve sporlara özgü hareket becerilerini geliştirerek hareket kavram ve ilkeleri ile hareket strateji ve taktiklerinin çeşitli fiziksel etkinliklerde ve sporlarda kullanılmasına olanak tanır. Fiziksel etkinliklere ve sporlara düzenli olarak katılma yoluyla sporu yaşam felsefesi haline getirme desteklenir.

Programda üç temel öğrenme alanı (hareket-zindelik-kişisel ve sosyal gelişim) ve bu öğrenme alanlarına ilişkin kazanımlar vardır ve öğrenci merkezli, öğretim sürecinin tamamını kapsayan, sürekli ve çok yönlü bir ölçme değerlendirme yaklaşımı benimsenir. Bu anlayışla, öğrencilerin mevcut ilgi, bilgi, beceri ve yeteneklerinin geliştirilmesi, uzun süreli sürdürülebilirliğinin sağlanması, üstün yetenekli öğrencilerin belirlenmesi ve profesyonel spor yaşantılarının desteklenmesi hedeflenir. Öğrencilerin fiziksel gelişim ve fiziksel uygunluklarına ilişkin yapılan ölçümlere okul portalında Beden Eğitimi ve Spor Bölümü’nde yer verilir.

Sanat ve Spor Akademisi Çalışmaları

Okul Takımları ve Turnuvalar

  • Öğrencilerimiz, hazır bulunuşluklarına ve ihtiyaçlarına göre bireysel olarak katılabilecekleri turnuvalara yönlendirilir.
  • Okul satranç, yüzme, basketbol, voleybol ve futbol takımlarımız ile Gençlik Spor İl Müdürlüğünün düzenlediği resmî turnuvalara ek olarak özel turnuvalara da katılım sağlanır.

Görsel Sanatlar: Okulumuzda sanat ve estetik anlayışı gelişmiş bireylerin “dünya insanı” standartlarına ve kapasitesine ulaşacağına inanılmaktadır. Bu inançla öğrencilerimizin geleceğe dönük, bilinçli, öz güven sahibi, duyarlı, üretken, estetik donanımı gelişmiş bireyler olarak yetiştirilmeleri hedeflenmektedir. Öğrencilerimizin sosyal hayatta ve meslek hayatlarında görsel sanatların farkına varmış, duyarlı bireyler olarak mezun olmaları, temel amaçlardan biridir.

Görsel sanatlar ve tasarım eğitimleri; resim, heykel, seramik, baskı sanatları gibi güzel sanatlar alanlarının yanı sıra mimarlık, mekân tasarımı, grafik tasarım gibi tasarım alanlarının eğitimlerini de kapsar.

Müzik: Müzik dersinde öğrencilerimizin Türk ve dünya müziği konusunda eleştirel düşünme becerisini geliştirmesi, genel müzik kurallarına uyması, Türk ve dünya müziklerinin dokusunu ve türlerini ayırması, sınıflandırması, müziklerdeki yapı (motif, cümle, dönem) özelliklerini ayırması, çeşitli müzik teknolojisi araçlarını kullanması, müzikleri farklı anlatım biçimlerine dönüştürebilmesi amaçlanır.

Ayrıca Atatürk’ün Türk ve dünya müziğine bakış açısını anlaması ve kendi bakış açısını geliştirmesini, Türk müziği çalgıları ile orkestra çalgılarını, ses ve çalgı topluluklarını ayırmasını, Türk ve dünya müzik örneklerini, tarih, kültür, beste, besteci, çalgı, seslendirme, dönemin sosyal olayları, bilimsel gelişmelerini değerlendirmesini, dinleme kurallarını öğrenmesi ve bunlara uymasını, kuramsal bilgileri kullanarak araştırma yapması ve araştırmayı sunmasını, müziksel etkinliklerde kazanılan bilgi ve becerileri diğer derslerde kullanabilmesini, müzik etkinliklerine katılarak öz güven, sağduyu ve aidiyet duygularının gelişmesini sağlamak için çalışmalar yapılır.

This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.