Öğrencilerimizin ilkokul eğitimlerini tamamladıklarında Atatürk ilke ve değerlerine bağlı, temel derslerle tam donanımlı, yaratıcı, sosyal, empati becerisi ve öz denetim becerisi yüksek, akranları ve büyüklerine karşı saygılı, değerler bilinci ile yetişmiş, dijital dünya ile uyumlu ve yetkin, İngilizce eğitiminde temel seviyeye hâkim, beden eğitimi, müzik, görsel sanatlar ve uygulamalı derslerdeki temel bilgi ve becerileri tamamlamış bireyler olması hedeflenmektedir.
İlkokul akademik programlarımızda fark yaratan derslerimizden biri de pratik matematiktir. Pratik matematik derslerinde matematik programına ek olarak öğrencilerimiz işlem önceliğini fark etme, işlem hızı, proje takip edebilme ve matematiksel düşünme becerilerini geliştirirken bu alanda özgüven kazanarak diğer birçok kazanım için temel oluşturmaktadırlar.
1. sınıftan 4. sınıfa kadar Türkçe derslerimizden biri kütüphane ortamında gerçekleşir. Öğrencilerimiz serbest ve güdümlü kitaplarını bu derste okurlar ve seçtikleri kitaplara dair sunumlarını yaparlar. Aynı zamanda kütüphaneden kitap ödünç alan öğrencilerimiz TED Üsküdar Kitap Fuarı ve Dünya Çocuk Kitapları Haftası’nda da sevdikleri yazarlarla buluşmakta, kitaplarını alıp imzalatmaktadırlar.
Öğrencilerimizin kendini ve evrensel kültürü tanıyan, çevresine duyarlı, dünyadaş bireyler olmalarını desteklemek amacıyla programımızda yer alan “değerler eğitimi” uygulaması, tüm ders içeriklerimize entegre edilmiş olarak gerçekleştirilir. Değerler eğitimi kapsamında öğrencilerimiz, iç denetim, kendi becerilerinin farkında olma, farklılıkları kabul etme, başkalarının haklarına saygı gösterme gibi becerilerini de geliştirirler. Müfredatımızdaki değerlerimiz; sevgi, dürüstlük, duyarlılık, güven, hoşgörü, sabır, saygı, dayanışma, barış, yardımlaşma, adalet, empati, sorumluluk, dostluktur.
Değerler eğitimi programını destekleyici nitelikte İkinci Adım Programı da okulumuzda uygulanmaktadır.
Uluslararası platformda birçok eğitimci ve araştırmacı, çocukların sosyal ve duygusal öğreniminin okullarda verilen eğitime entegre edilmesinin çocukların kritik temel yaşam becerilerini kazanmasında çok önemli olduğunu söylemektedir. Sosyal ve duygusal öğrenmeyi okul ortamına dahil etmenin öğrencileri hayata hazırlamak gibi uzun süreli etkileri olacağı gibi okul ortamında yaratacağı olumlu etkilerden de bahsetmek son derece önemlidir. Bu önemin farkındalığı ışığında ilkokul öğrencilerimizin sosyal duygusal gelişimlerini destekleyecek “İKİNCİ ADIM-SECOND STEP” programı uygulanmaktadır. Dünyanın 70 ülkesinde milyonlarca çocuğa ulaşan İkinci Adım Projesi, orjinal adı ile “Second Step”, Committee for Children tarafından geliştirilmiş bir programdır. Haftada bir ders olarak esnek sınıfımızda uygulanan İkinci Adım Programı (Second Step) çocukların sosyal ve duygusal gelişimlerini desteklemeyi hedefleyen, yapılandırılmış, önleyici bir programdır. Her sınıf düzeyinde empati, dürtü kontrolü, öfke yönetimi ve problem çözme alanlarına ait farklı alt becerileri geliştirir. Program doğrultusunda aile mektupları ve beceri mektupları k12 platformundan veliler ile paylaşılarak ortak tutum ile davranış desteklenir.
TED Üsküdar Koleji ilkokul düzeyinde öğrencilerinin bireysel yeteneklerini keşfetmeleri ve geliştirmeleri amacıyla çeşitli okul içi ve okul dışı etkinlikler düzenlemektedir. Okul içi faaliyetler arasında branş çalışmaları bulunmaktadır. Bu etkinlikler, öğrencilerin sanatsal ve fiziksel gelişimlerini desteklemeyi hedefler. Okul dışı faaliyetler kapsamında öğrenciler, müze, sergi, postane, fabrika, orman gibi çeşitli mekânlara geziler düzenleyerek sosyal yaşam içinde deneyim kazanırlar. Bu geziler, öğrencilerin öğrendikleri temalarla ilişkili olarak doğal bir öğrenme ortamı oluşturur. Ayrıca, tiyatro etkinlikleriyle öğrenciler, profesyonel tiyatro gruplarının sergilediği oyunları izleyerek sanatsal bakış açılarını geliştirirler.
© Copyright 2025 | TED Üsküdar Koleji - Program and Design by CETEKNO